top of page

28-dňová výzva k sebaláske

Ach, február: mesiac červených ruží, neobmedzených kytích a bonboniér v tvare srdca. Možno ste beznádejný romantik a celý rok sa tešíte na 14. február (či už oslavujete sebalásku alebo romantický vzťah) alebo možno Deň svätého Valentína je pre vás zvyčajne smutný, osamelý alebo sklamaný.

Ale bez ohľadu na to, aký je váš sociálny vzťah na Facebooku, najdôležitejší vzťah je ten, ktorý máte sami so sebou. Áno, mohlo to byť klišé, ktoré vám mama povedala, keď ste vyrastali, ale je to tiež veľká pravda. To, ako sa cítite a ako sa so sebou rozprávate, určuje úspech iných vzťahov a je kľúčovou súčasťou fyzického a duševného zdravia. To, ako sa milujete, doslova ovplyvňuje každý aspekt vášho života, a preto je naučiť sa milovať samých seba tou najdôležitejšou zručnosťou, ktorú môžete ovládať.


Keďže február je mesiacom lásky, dala som dohromady výzvu zameranú na ten najcennejší druh vzťahu: ten, ktorý máte sami so sebou. Každý februárový deň budete vyzvaní, aby ste vyskúšali výzvy na zapisovanie do denníka a aktivity zamerané na spoznávanie samého seba, starostlivosť o seba a uprednostňovanie samého seba. Nasledujte túto výzvu a od 1. marca budete mať úplne nový pohľad na sebalásku.


1. týždeň


1. Urobte si zoznam piatich vecí, ktoré vás vždy potešia, a položte si ho na zrkadlo, stôl alebo chladničku, kde ho často uvidíte

2. Kúpte si kvety (moja obľúbená činnosť)

3. Vráťte sa ku koníčkom z detstva

4. Choďte cez obednú prestávku na prechádzku

5. Vytvorte si zoznam všetkých svojich obľúbených skladieb

6. Odpojte na tri hodiny(offline mode je veľmi dôležitýň

7. Výzva: Spoznajte sa. Nájdite si čas na premýšľanie o tom, čomu veríte, čo si ceníte a čo máte radi. Urobte si zoznam svojich silných stránok (najmä tých, ktoré zostali nepovšimnuté).


2. týždeň


8. Povedzte „nie“, keď chcete povedať nie

9. "Jedzte dúhu" skúšajte rôzne druhy ovocia a zeleniny

10. Utrácajte za položku, po ktorej ste túžili

11. Vezmite sa na rande alebo si prestrite stôl so sviečkami a efektným obrusom

12. Urobte niečo, vďaka čomu budete na seba hrdí: urobte náhodný akt láskavosti, strávte deň napredovaním vo svojich kariérnych cieľoch alebo skutočne vyskúšajte cvičenie, ktoré ste si sľúbili, že budete robiť

13. Sledujte svoj obľúbený film

14. Výzva: Pozrite sa na obrázok, na ktorom ste ako bábätko alebo malé dieťa. Ako by ste sa so sebou rozprávali inak, keby ste sa rozprávali s ňou/ním? Čo jej chcete povedať?


3. týždeň


15. Identifikujte svoj jazyk lásky a potom urobte jednu vec, aby ste si prejavili lásku v tomto jazyku

16. Dajte si sľub a potom ho dodržte (zacvičte si pred prácou, urobte si smoothie na raňajky, urobte si skutočnú obedňajšiu prestávku, prerušte prácu o 17:00 atď.)

17. Zrušte sledovanie alebo ignorujte každý účet, ktorý vám neprináša inšpiráciu, povzbudenie alebo dobrý pocit zo seba samého

18. Sadnite si na minútu do tureckého sedu, kedykoľvek ste v strese

19. Oblečte sa do svojho obľúbeného outfitu a dajte si svoj obľúbený rúž

20. Nájdite si čas na „hranie sa:“ zapnite hudbu a tancujte alebo robte niečo kreatívne, ako napríklad vyfarbovanie

21. Výzva: Zapíšte si minulé chyby, ktorých sa stále držíte. Zamyslite sa nad tým, ako ste sa zmenili od minulých chýb alebo trápnych momentov. Uvedomte si, ako vás aj tie najhoršie chvíle urobili silnejšími, láskavejšími a lepšími, a potom si odpustite.


4. týždeň


22. Povedz „ďakujem“ namiesto „prepáč“

23. Listovú zeleninu vložte do omáčok, dipov a dresingov

24. Napíšte si zoznam vecí, ktoré na sebe máte najradšej

25. Začnite čítať inšpiratívnu knihu

26. Doprajte si nový vibrátor alebo niečo na fyzické potešenie

27. Vyskúšajte hodinu cvičenia, ktorú ste ešte nikdy nerobili

28. Výzva: Ako sa môžete stať viac „vy?“. Sebaláska nastáva vtedy, keď sa naše činy zhodujú s tým, kým skutočne sme. Urobte si zoznam svojich kvalít, záľub, vlastností, silných stránok a vášní. Potom si napíšte, ako sa z každej veci môžete urobiť viac. Zbavte sa tiež činností alebo vlastností, ktoré vám nie sú príjemné a zaplňte prázdne miesto viac sebou samým. Každý pracovný cieľ, wellness zámer a denný rozvrh by mali podporovať, aby ste sa stali viac tým, kým skutočne ste.

52 views0 comments
Post: Blog2_Post
bottom of page