• Just Zuzana

8 spôsobov, ako sa stať ranným vtáčaťom (a necítiť sa biedne)

Ako človek, ktorý je zvyknutý vydržať byť hore až do skorých ranných hodín (je to dobré pre môj kreatívny proces). Ranné vstávanie nikdy nembola moja silná stránka. Ale tu je tá zábavná vec na tom, stať sa dospelým: Pokiaľ nemáte skvelú prácu ako zabávač na plavbe alebo ochranka nočnej smeny (na štýl filmu Noc v múzeu), musíte sa stať rannmý človekom, ak chcete byť čo najzdravší, najproduktívnejší a najšťastnejší.


Bola som na dlhej ceste stať sa „ranným človekom“. Ale niekoľkými tipmi a trikami sa to stalo. A ak sa to podarilo mne, môže sa to podariť aj vám. Tu je teda deväť spôsobov, ako sa z vás (áno, vy!) môže stať ranný človek bez toho, aby ste to museli predstierať.





1. Vytvorte si rituál, na ktorý sa tešíte (aj keď to znamená, že sa zobudíte skôr, ako musíte)


Nie každý z nás môže byť typom ľudí, ktorí sa prebúdzajú a cvičia. Ak vás myšlienka 50tich drepov alebo jogy rozladí, aby ste vstali a vyrazili, budete potrebovať viac sily. Ak však nie ste typom človeka, ktorého vzrušuje cvičenie, nenúťte sa do toho hneď ráno. Vstanete oveľa skôr a jednoduchšie, keď vstanete pre niečo, na čo sa večer vopred tešíte. Môj rituál spočíva v šálke kávy, a ráno si pustím oblúbenú skladbu, a čítaní časopisu 20 minút(môže to byť aj kniha), v zime obľubujem miesto kávy aj domáci Chai Latte.. Ale ak vás hudba neuvoľňuje a káva nie je vaša vec, nerobte môj rituál - nájdite si svoj vlastný. Čo vás sústreďuje, inšpiruje alebo vzrušuje? Je to 20 minút meditácie, dychové cvivenia, chvíľka času na varenie výživných raňajok alebo 10-stupňová rutina starostlivosti o pleť? Upravte si spôsob, akým si naplánujete ráno, aby ste ich strávili vychádzaním z domu s dobrou náladou.




2. Zefektívnite svoju rannú rutinu


Aby ste získali viac priestoru pre všetky dobré veci, na ktoré sa budete tešiť, postarajte sa o všetky veci, na ktoré sa nebudete večer tešiť. Vytvorte si zoznam všetkých maličkostí, ktoré ráno urobíte, čo vám neprinesie radosť. Existuje nejaký spôsob, ako môžete tieto veci robiť večer predtým alebo aspoň urobiť prípravnú prácu, aby to zajtra zabralo menej času? Urobte si napríklad obed, vyčistite kuchyňu, naberte benzín do auta, zbaľte tašku do telocvične a vyberte si oblečenie o deň skôr. Urobte všetko pre to, aby ste sa každé ráno zobudili s pocitom pokoja a pripravenosti na deň.


3. Choďte každú noc spať o päť minút skôr


Viete o tom, že potrebujete sedem až deväť hodín spánku za noc, ale koľkí z nás v skutočnosti spia sedem až deväť hodín denne? Úprimná odpoveď: nie veľa. Samozrejme, budete sa snažiť prebudiť, ak vaše telo potrebuje viac spánku. Aj keď je cieľom skorší čas prebudenia, na to, aby ste sa cítili čo najlepšie, však musíte dosiahnuť tých sedem až deväť hodín. Ak chcete precvičiť svoje telo, začnite tým, že si ľahnete do postele o päť minút skôr. Nasledujúcu noc si ľahnite do postele o päť minút skôr. Len raz za dva týždne si ľahnete do postele o hodinu skôr. Nielenže bezproblémovo upraví vaše telo, takže nebudete ležať bdelí v posteli, ale tým z vás, ktorí si myslia: „Nemám čas ísť spať skôr!“, Zistíte, že to skutočne robíte. Každý má päť minút času.


4. Okamžite získajte prirodzené svetlo


Prvým krokom po spustení alarmu by malo byť otvorenie závesov alebo žalúzií, aby ste hneď dostali svetlo. Slnečné svetlo nie je len skvelý spôsob, ako začať nový deň; je to fyziologická potreba prebudiť sa a cítiť svetlo. Podľa poradcu spánku, slnečné svetlo hovorí telu, aby potlačilo melatonín alebo chemikáliu, ktorá nás núti zaspať. Inými slovami, prirodzené svetlo hovorí vášmu telu, že je čas zobudiť sa ešte lepšie, ako šálka kávy. Ak sa ráno prebúdzate skôr ako slnko alebo nemáte prístup k prirodzenému svetlu, vyskúšajte budík, ktorý napodobňuje východ slnka, prípade lampy ktoré dokážu napodobniť východ alebo západ slnka.


5. Urobte z toho zvyk


Návyky umožňujú zmenu, pretože oslobodia našu myseľ od rozhodovania. Inými slovami, ľudia ráno neuvažujú o skorom vstávaní, iba to robia. Nenastavujte si preto iba budík a dúfajte v to najlepšie; vedzte, že ranné vstávanie potrebuje čas, aby sa stalo zvykom, a dajte si prácu na pár týždňov, alebo kým si vaše telo nezvykne na skorý budíček. Spať cez víkendy môže byť lákavé, snažte sa zobudiť do hodiny od zvyčajného budenia, aspoň kým si vaše telo zvykne.



7. Nekontrolujte svoj telefón alebo počítač 30 minút po prebudení


Moje typické ráno prebieha takto: Dychtivo vypnem budík, ľahnem si na 60 sekúnd do postele a vnútorne sa sťažujem, že čas na spánok nie je vhodný ani pre dospelých, a potom chytím telefón a listujem po Instagrame päť až desať. minút (alebo kým nebudem môcť, moje unavené telo vstane z postele). Začnite deň prechádzkou sociálnymi médiami, ktorý vám v mysli vzbudí dojem, že vám už niečo chýba. Navyše, to je približne 10 minút (ak máme byť úprimní, asi 20), ktoré by som mohola stráviť tým, že budem robiť niečo dobré pre mňa. Prerušte svoj telefónny zvyk tým, že nebudete najmenej 30 minút po prebudení kontrolovať správy, hovory ani e-maily. Ak je príliš ťažké odolať, ponechajte telefón v inej miestnosti a zobudte sa pomocou skutočného budíka.


8. Pracujte na tom, aby ste povedali „nie“


Ach, mýtická rovnováha medzi pracovným a súkromným životom: Je to odveký rébus, o ktorom málokto tvrdí, že ho chce dosiahnuť a väčšina sa ho snaží nájsť. Nikto však nepovedal, že vyváženie vašej pohody profesionálnymi a osobnými povinnosťami bude jednoduché. Pravdou je, že dostatočný spánok a dobrý pocit nasledujúce ráno si vyžaduje zvládnutie umenia povedať „nie“. Ak vás spolubývajúci tlačí, aby ste sa pozreli na ďalšiu epizódu Love Island, alebo vám váš šéf pridelí projekt na poslednú chvíľu, ktorý vám bude trvať celú noc. Samozrejme, budú noci, pre ktoré stojí za to stratiť spánok (život je predsa o radosti), ale nezostaňte hore do polnoci pri televízii, pretože nechcete svojmu spolubývajúcemu alebo partnerovi povedať nie a skúste navrhnúť svojmu šéfovi, že prácu urobíte nasledujúci deň, keď budete mať dostatok času na dobitie energie, a tak zvládnete projekt lepšie.



9. Naplánujte si na týždeň viac vecí, na ktoré sa tešíte


Vaša kniha schôdzok alebo týždenný kalendár môžu byť vyhradené pre pracovné stretnutia a schôdzky lekára, ale začnite si plánovať veci, z ktorých ste nadšení a na ktoré sa môžete tešiť celý týždeň. Ctite a rešpektujte tieto „schôdzky“ ako všetko ostatné vo svojom kalendári, pretože sú v skutočnosti rovnako dôležité. Každý deň si naplánujte aspoň jednu vec, na ktorú sa tešíte, či už ide o nápoje po práci s kolegami, zábavnú hodinu Zumby alebo obed v balíčku, z ktorého sa obzvlášť tešíte. Neprechádzajte každý deň rovnakou rutinou a prechádzajte návrhmi a zoznammi úloh. Najjednoduchší spôsob, ako sa dostať z postele: Dajte si dôvod vstať z postele.

56 views0 comments