• Just Zuzana

5 vecí, ktoré si ste skutočne nemali robiť vo fitku

Cvičenie vo fitness centre má určité pravidlá, ktoré by ste mali dodržiavať. Vďaka nim predídete rôznym komplikáciám a nepríjemnému pocitu. Ktorým piatim veciam by ste sa mali určite vyvarovať?


Neberte do rúk mobil


Do fitness centra ste prišli, aby ste si dobre zacvičili a vyčistili si hlavu. Chcete tento čas skutočne stráviť s mobilom v ruke? S veľkou pravdepodobnosťou nie. Keď sa budete obliekať do fitness oblečenia, nechajte telefón v skrinke. Ak sa oň bojíte, alebo ho používate na púšťanie hudby, vypnite si všetky upozornenia. Nebudú vás lákať.

Za zmienku stojí aj to, že pozeranie do obrazovky môže oberať o čas ostatných. Sú to napríklad ľudia, ktorí čakajú, kým uvoľníte práve používaný stroj.

Nenechávajte po sebe neporiadok


Fitness centrá sú verejným miestom. Nevyužívate ich len vy, ale aj ľudia, ktorí prišli pred vami alebo po vás. Práve preto je nutné, aby ste všetky činky a ostatné príslušenstvo po sebe vždy upratovali.

Okrem toho, že robíte neporiadok a chaos, sa kvôli neuprataným veciam môže niekto zraniť. Menší kettlebell alebo jednoručku si nemusí človek hneď všimnúť. Stačí menšie zakopnutie a problém je na svete.


Vo fitkách má všetko svoje miesto. Niekedy je to stojan, inokedy polička. Tam, kde ste vec vzali, ju aj vráťte. Je to jednoduché.


Počas tréningu si nesadajte


Proces cvičenia má určitý chod. Najprv sa prezlečiete do kvalitných športových tričiek dámskych. Následne sa rozcvičíte a začnete s jednotlivými cvikmi. Počas toho, ako ste rozhorúčení a svaly sú aktívne, si rozhodne nesadajte. A to ani na zopár sekúnd či minút.

Dôvod je ten, že keď zostanete sedieť, redukujete prúdenie krvi do svalov. To spôsobuje náročnejšiu regeneráciu, čo počas tréningu určite nechcete. Keď nevládzete, radšej sa poprechádzajte a dobre sa vydýchajte.

Nekopírujte niekoho iného


Všimli ste si, že vo fitness centre robí niekto veľmi zaujímavý cvik? Namiesto toho, aby ste ho slepo okopírovali, si ho zapamätajte a následne si o ňom naštudujte niečo viac. Zistite, ako sa má správne predvádzať a aké svaly ním precvičujete.

Nikdy totižto neviete, či osoba, ktorú ste videli, mala dobrú techniku. Mohlo by sa stať, že je cvik nesprávny, čím by ste si spôsobili viac škody ako úžitku.


Nepreháňajte to s váhami


Správne dámske športové oblečenie, technika a pohyb počas prestávok nie sú všetko. Niekedy je nutné sledovať aj váhy. Príliš ťažká hmotnosť je nebezpečná. Činka by na vás mohla spadnúť, prípadne vám poškodiť kĺby. Hmotnosť závažia meňte postupne a pomaly, aby si na ňu vedeli svaly zvyknúť.

27 views0 comments