• Just Zuzana

Minulý rok som cvičila viac ako 250-krát – tu je 5 trikov, ktoré mi pomohli to dosiahnuť

Dnes pred rokom som práve dokončila osemtýždňovú cvičebnú výzvu, ktorá zahŕňala krátke 30-minútové cvičenie tri dni v týždni. Všimla som si veľké zlepšenie svojej sily a vytrvalosti a tri dni v týždni som sa cítila ľahko. Tieto tréningy som drvila, používala som ťažšie váhy a cítila som sa skvele.


Takže mi to prišlo ako ideálny čas na zlepšenie mojej cvičebnej rutiny – a vtedy to začalo byť zaujímavé. Ďalšia vec, ktorú som sledovala, bol jún 2021 a každý týždeň som úspešne absolvovala päť až šesť tréningov týždenne. Kým som sa spamätala, bol december a vo svojom sledovači aktivity na mojich inteligentných hodinkách, ktoré som si pohodlne kúpila na eshope Alza, som zaznamenala viac ako 250 tréningov. A budem úprimná, nebolo to také ťažké, ako som si myslela.

Je zrejmé, že osvojenie si návyku cvičiť spôsobilo obrovský rozdiel v mojej schopnosti pokračovať v tomto roku, ale keď som našla spôsoby, ako udržať cvičenie zaujímavé a príjemné, prinútilo ma to vydržať aj v dňoch, keď by som naozaj radšej pokračovala v pozeraní televízie na gauči.


Moja cvičebná rutina


Za posledný rok trvalo vytvorenie rutiny nejaký čas, ale teraz, keď sa nad tým zamyslím, by som povedala, že práve to ma viedlo k zodpovednosti a vytrvalosti čo najviac. V typickom týždni by som trénovala v posilňovni trikrát týždenne, robila som jeden ďalší silový tréning doma, jeden kardio tréning týždenne (napríklad krátka hodina HIIT, striedanie kadio strojov počas jednej hodiny alebo dlhá prechádzka) a jedna hodina jogy počas týždňa.


Začiatkom roka, keď sme boli stále v lockdowne, som samozrejme cvičila doma. Využila som možnosti Youtube, našla si vhodné tréningy a absolvovala som päť tried týždenne. Týždeň by som začala hodinou jógy, potom som posilňovala v utorok a piatok, v stredu som cvičila brucho, vo štvrtok som praktizovala kardio a v nedeľu som cvičila jogu. A keď som mohola, v sobotu a nedeľu som sa vybrala na dlhú prechádzku.


Ako som udržala svoje tréningy zaujímavé


1. Vyskúšala som nové tréningové skupiny


Na rozdiel od predchádzajúcich pokusov o vytvorenie cvičebnej rutiny som už mala v rutine zabudovanú rozmanitosť. Nečakal som, že budem päť dní v týždni dvíhať činky v posilňovni a nikdy sa nebudem nudiť. Namiesto toho som sa rozhodola neustále skúšať nové cvičenia. Obé ponúka nepreberné množstvo rôznych cvičebných skupín a stále pribúdajú nové, a ja som si dala za úlohu vyskúšať každý jednu novú skupinu.


Niektoré, ako napríklad joga alebo pilates, sa stali základom mojej rutiny. Pilates bol taký ťažký, ale vďaka nemu som sa cítila silná tak, ako to ešte žiadna hodina nemala na mna taký vplyv (a zakaždým som pociťovala svalovicu na bruchu).


Triedy neboli jedinou zmenou, ktorú som urobila. Rada chodím aspoň raz do týždňa na dlhú prechádzku a začala som o tom uvažovať ako o možnosti zacvičiť si. To ma prinútilo zastaviť sa a viac oddychovať, pretože som si uvedomila, že som tak často aktívna, ale stalo sa to aj štandardným cvičením v mojej rutine. Teším sa na moje sobotňajšie a nedeľné ranné prechádzky po okolí. Ak mám byť úprimná prechádzky mi pomohli asi najviac aj pri tvarovaní postavy, aspon 3x týždenne sa snažím prejsť aspoň 10km.


2. Vyvážený tréning


Po pár mesiacoch cvičenia doma som sa začala trochu nudiť. Namiesto toho, aby som sa vzdala, som si uvedomila, že som pravdepodobne pripravená zvýšiť intenzitu. Okamžite som videla na váhe a cítila som okamžitý rozdiel. Môj tréning bol opäť náročný, zostala som kvalitne spotená.


Našla som však aj iné spôsoby, ako sa dostať na vyššiu úroveň. Na kardio som si pridala závažia na členky a nosil som ich aj na prechádzky. Začala som sa občas rozhodovať pre modifikáciu tréningov, či už to bolo na tréning rúk alebo na väčšie zapojenie stredu tela. Vďaka tomu boli moje tréningy vzrušujúcejšie a zaujímavejšie, pretože som stále skúšala nové veci.


3. Investovala som do nového cvičebného vybavenia


Keďže som cvičila aj z domu, musela som si vytvoriť niečo, čo by som nazvala domáca posilovňa. Investovala som do dobrej podložky na cičenie, na ktorej som mohola robiť všetko od plankov až po náročné jogové cviky. Potom som do svojej zbierky pridala niekoľko činiek. Postupom času som pridala niekoľko ďalších: malý set na pilates a kardio box, keď som zosilnela pridala som aj kettlebell. Keď som začal robiť viac cvičení, bola som nadšená z nových vecí, vďaka ktorým je cvičenie ešte príjemnejšie, ako napríklad lopty, gumičky a závažia na členky. Než som si to uvedomila, mal som celú domácu posilovňu, z ktorej som bol nadšená. Jeden z mojich posledných objavov bola masážna pištoľ ktorá je výborná na rozmasírovanie svalovíc.


Nebolo to všakvšetko len telocvičňa a rôzne trénigové hodiny. Keď som nemala chuť na cvičenie zatancovala som si pri obľúbenej hudbe. Išila som sa prejsť po okolí. V lete som si dokonca niekoľkokrát išiela zacvičiť jogu do parku a prekonala vlastnú ostýchavosť. Jedným z najlepších spôsobov, ako udržať cvičenie zaujímavé, je urobiť z neho zábavnú aktivitu, nie prácu a povinnosť.

241 views0 comments