• Just Zuzana

15 nedeľných rituálov, ktoré vás pripravia na úžasný týždeň

Najnepriaznivejšia vec na mne: nedele sú môj obľúbený víkendový deň. Viem, že je to takmer také nepríjemné, ako keby som povedala, že milujem behanie alebo šalát je moje najobľúbenejšie jedlo (obe sú nepravdivé, BTW), ale nedele už nie sú smutným koncom víkendu ani strašidelným začiatkom pracovných dní. Namiesto toho sú nedele dňom líčenia alebo prestávky, ktorými nastavujem celý ďalší týždeň. Zbavte sa svojich strašiakov a užite si deň voľna pomocou týchto 15 rituálov, ktoré vás pripravia na úspešný týždeň:

1. Príprava jedla


Najzákladnejší nedeľný rituál, príprava jedla je rozhodujúcim spôsobom, ako zabezpečiť, aby bol váš týždeň nastavený na úspech a aby ste mali ľahké a zdravé jedlá aj v tých najrušnejších dňoch. Kľúčom je pripraviť si taký druh jedla, ktorý vám vyhovuje najviac. Možno stačí naplánovanie jedla a nákup potravín, alebo si chcete pripraviť niekoľko základných jedál, ktoré sa budú počas týždňa opakovane používať, napríklad pečená zelenina alebo zdravé raňajkové muffiny. Môžete si tiež pripraviť prísady namiesto jedál, ktoré vám uľahčia varenie počas celého týždňa: uvarte vajcia, nakrájajte kolieska citróna alebo umyte a nakrájajte zeleninu.




2. Vyberte tému pre tento týždeň


Zameriavame sa na zoznamy úloh a ciele, ale čo nastavenie zámeru alebo témy, na ktorú sa treba zamerať na celý týždeň? Negatívne myšlienky môžeme nahradiť frázami, ktoré nie sú len lepšie pre nás, ale tiež nám môžu pomôcť zvýšiť sebadôveru alebo pocit menšieho stresu. Každý týždeň si môžeme stanoviť zámery, ktoré nám pomôžu prežiť náš najlepší týždeň. Každú nedeľu si vyberte potvrdenie alebo „tému“ (ako napríklad častejšie sa hýbať alebo sa viac baviť) a každý deň si ich napíšte do plánovača, aby ste na ne nezabudli.


3. Starostlivosť o seba


Jedna nedeľa zameraná na starostlivosť o seba nie je žiadnou novinkou, ale venovanie sa starostlivosti o pleť, starostlivosť o vlasy a celkovo telo vám pomôže nielen cítiť sa uvoľnene a hýčkať, keď idete do týždňa, ale budete aj vyzerať a cítiť sa čo najlepšie. Najskôr si nastavte náladu: stlmte svetlá, zapáľte sviečky, rozptyľujte éterické oleje, zapnite relaxačnú hudbu a oblečte si útulný župan. Zásobte sa všetkými luxusnými výrobkami, ktoré máte radi, či už je to bomba do kúpeľa CBD alebo vysoko kvalitná maska ​​na vlasy, a pripravte sa na celý deň rozmaznávania. Dajte si vaňu (alebo si doprajte luxusnú sprchu), doprajte si píling či masáž tváre na relaxáciu a na záver použite manikúru alebo pedikúru vo vašej obľúbenej farbe.




4. Robte si zoznamy úloh (na základe životných cieľov)


Tvorba zoznamu úloh nie je žiadnym revolučným rituálom, ale robíte si zoznamy úloh s ohľadom na dlhodobé ciele? Pred zostavením týždenného zoznamu úloh si položte otázku, kde chcete byť o 5 - 10 rokov. Všetko, čo je na vašom zozname úloh, by vám malo pomôcť urobiť krok k dosiahnutiu týchto cieľov. Napríklad naplánujte strategický rast podnikania, strávte 30 minút absolvovaním kurzu online alebo si zacvičte, ak je vaším cieľom byť aktívnejší. Inými slovami, zoznamy úloh aj tých najjednoduchších úloh by mali mať dlhodobú perspektívu.


Vytvorenie zoznamu úloh s ohľadom na ciele vám ukáže, kde by ste mali tráviť čas a kde môžete tráviť menej času. Samozrejme, vždy budete musieť robiť všedné domáce práce alebo zdĺhavé úlohy, ale zistite, kde môžete tieto položky zadávať externe a uprednostnite, čo vás priblíži k vašim cieľom, takže to určite urobte (áno, to znamená aj tréning alebo brainstorming, ktorý ste odkladali).


5. Oblečte si svoje obľúbené oblečenie


Najmenšie rituály alebo zvyky môžu mať najväčší vplyv na zlepšenie nálady a nastavenie tónu po zvyšok týždňa. Ak chcete poraziť depresívny blues, ktorý prichádza s koncom víkendu, odložte si na nedeľu svoje obľúbené outfity. Či už to znamená luxusné domáce oblečenie, ktoré pôsobí luxusným štýlom, alebo trendy letné šaty, vďaka ktorým sa budete cítiť ako štýlová hviezda, oblečte si oblečenie, vďaka ktorému sa budete cítiť najlepšie od hlavy po päty a pripravte sa na týždeň dopredu.


6. Prečítajte si doručenú poštu


Ak sa vaše pondelkové ráno cíti ako víchor, ktorý sa začína dobou, keď sa zobudíte, pripravte si týždeň na úspech tým, že pôjdete vpred. Aj keď by sa nedele mali cítiť ako nedele (a nie ako predĺženie pracovného týždňa), strávenie nejakej práce iba 10–20 minút vám pomôže začať svoj týždeň už s predstihom. Ak sú e-maily zdrojom stresu, pracujte s doručenou poštou alebo ak sa plánovanie zdá byť v pondelok ráno zdĺhavou úlohou, naplánujte si schôdzky a termíny deň vopred. Len premýšľajte o tom, ako dobre sa bude cítiť vaše pondelkové ráno, keď je vaša doručená pošta už na nule a váš kalendár je naplánovaný!


7. Čítajte


Som kráľovná výhovoriek, pokiaľ ide o častejšie čítanie. „Som príliš unavená“, „Nemám žiadne nové knihy,“ a „Ako sa odo mňa očakáva, že budem vo voľnom čase robiť niečo iné, keď je všetkých šesť sezón Sexu v meste u mňa na disku!?“ sú výhovorky, ktoré pravidelne používam. Čítanie je však nielen príjemné, ale aj dobré pre vás. Či už sa to v nedeľu večer končí pred spaním, trávite čas popoludní alebo rituál, na ktorý sa tešíte pri začatí dňa, ešte nejaký čas si prečítajte. Čo sa týka čítania? Začnite s knihami, ktoré vám zdvihnú náladu, alebo s najočakávanejšími knihami sezóny.


8. Urobte si poriadok vo svojom dome


Pokrmy v umývadle alebo bielizeň nahromadená na stoličke (všetci máme jednu takú stoličku), vám môžu brániť v tom, aby ste sa pri nočnom spánku cítili úplne uvoľnene, alebo by vás mohli viac stresovať pri začatí nasledujúceho dňa. Neporiadok vo vašom priestore sa môže pretaviť do neporiadku vo vašej mysli, takže v nedeľu venujte krátku dobu chodu umývačky riadu, utieraniu kuchynských liniek a odkladaniu bielizne, ktorá sa nahromadila v spálni. Menej preplnená spálňa vám pomôže v noci zaspať a čistá kuchyňa vás poteší ďalšie ráno.


9. Skontrolujte svoj bankový účet a stanovte si týždenné ciele


Starostlivosť o seba nemusí vždy znamenať perličkové kúpele alebo pleťové masky. Samošetrenie niekedy znamená byť nezávislým dospelým človekom a robiť všetko, čo je v vašich silách, aby ste mali kontrolu nad svojimi financiami. Aj keď podrobný finančný plán a stanovenie cieľov vám môžu pomôcť znížiť stres súvisiaci s peniazmi a dosiahnuť v živote to, čo chcete, pocit kontroly nad svojimi financiami nemusí vždy vyžadovať veľa času a energie. Na začiatku každého týždňa si nájdite minútu a prehliadnite si výpisy z bankového účtu a kreditnej karty. Zvyknutie si často kontrolovať môže pomôcť včas identifikovať podvod a tiež vám poskytne dobrú predstavu o tom, kde utrácate a kde môžete šetriť.


10. Naplánujte si tréningy


Naplánujete si schôdzky, stretnutia a iné plány vopred, tak prečo si nenaplánovať aj tréningy? Keď už budete mať o 10:00 jogu alebo o 17:00 hodinu tréningu vo zaznamenanú vašom kalendári, ten vás zodpovedá za uskutočnenie tréningov, ale keď uprednostňujete svoj čas rovnako ako pracovné stretnutie alebo večeru s priateľom, urobíte si vyhlásenie, že starostlivosť o seba je rovnako dôležitá ako každý iný aspekt vášho života (pretože by mal byť). S naplánovanými tréningami zaobchádzajte ako s ostatnými položkami v kalendári: Ukážte sa včas, buďte pripravení a nezrušujte ich na poslednú chvíľu.





11. "Detoxikujte" priestor na pracovnom stole


Ak chcete svoj týždeň najproduktívnejšie a pozitívne naštartovať, váš pracovný priestor by mal byť čistý a usporiadaný (pamätajte: neporiadok vo vašom priestore sa môže pretaviť do neporiadku vo vašej mysli!). Chaotický pracovný priestor môže prispieť k pocitom stresu, preťaženia a úzkosti, ktoré prichádzajú so začiatkom rušného týždňa, takže v nedeľu minimalizujte čo najväčší neporiadok. Vyčistite zásuvky v stole, usporiadajte papiere alebo poštu a dokonca utrite počítač. Ak nemáte pracovný priestor, rovnaké výhody získate detoxikáciou pracovnej plochy (odstránením priečinka vianočné dekorácie, ktorý tam je od decembra), organizovaním kontaktov alebo inštaláciou aktualizácií (aby ste sa vyhli nepríjemnému upozorneniu). počas celého týždňa).


12. Choďte von


Tu nie sú žiadne nedeľné strašidelné scenérie: To, že ste vonku v nádhernom prostredí, vám môže zvýšiť náladu a zmierniť stres, aby ste sa cítili šťastnejšie a uvoľnenejšie. Už aj 20 minút sedenia v parku alebo prechádzky môže pozdvihnúť vašu náladu a pomôcť rozvíjať dôležité zručnosti, ktoré prispievajú k šťastiu, ako je dôvera, láskavosť a pocit úcty. Ak chcete získať okamžitú náladu, choďte v nedeľu von: Popíjajte rannú kávu na balkóne alebo verande, choďte na bicykli alebo si dokonca sadnite k oknu a využite niektoré z výhod. Ak máte voľný čas, zvážte jeho trávenie v miestnom parku alebo na pláži namiesto na gauči. Ak plánujete cvičiť, vezmite si ho vonku a okamžite posilnite náladu, vďaka ktorej sa budete po zvyšok týždňa cítiť dobre.


13. Vyberte si svoje oblečenie


Únava z rozhodovania je skutočná, ľudia! Každý deň robíme veľa rozhodnutí, dokonca už počas prvých pár minút po prebudení: či sa má alebo nemá odložiť, kedy zapnúť kanvicu na kávu a čo si obliecť (čo je približne 100 rôznych rozhodnutí). Malé rozhodnutia prispievajú k tomu, že sa cítime tak ohromujúci, že nie sme schopní urobiť ani tie najzákladnejšie rozhodnutia. Ak chcete obmedziť a vyhnúť sa psychickému vyčerpaniu a únave z rozhodovania, s ktorými sa mnohí z nás stretávame pravidelne, urobte si čo najmenej rozhodnutí ešte predtým, ako začne váš týždeň. Ak si v nedeľu vyberiete týždenné oblečenie, znamená to, že vaša energia môže ísť počas týždňa na dôležitejšie veci, napríklad na dôležité pracovné projekty.


14. Buďte sexi


Nie, byť sexi nie je len pre sobotný večer. Rozhovor s vašim partnerom o tom, čo chcete tento týždeň vyskúšať viac, alebo len zoznam vecí, ktoré vám dnes priniesli potešenie (hodvábna nočná košeľa, šálka kávy, spánok atď.), môže trvať nejaký čas, kým sa dostanete do svojej zmyselnej stránky. Bonus: Keď sa skontrolujete v zrkadle a vytvoríte zoznam skladieb, ktorý vás dostane, nastaví sa zvyšok vášho týždňa na väčšiu dôveru, potešenie a zábavu v spálni aj mimo nej.



15. Nájdite si čas a nič nerobte


Nedele často prichádzajú s toľkými „potrebami“. „Mala by som nakupovať“, „prala by som“ alebo „mala by som pokračovať v práci.“ Aj keď mnoho z rituálov uvedených v tomto súhrne predstavuje „odporúčanie“, ktoré vám pomôžu prežiť najlepší týždeň, je tu ešte jeden dôležitý rituál, ktorý vám pomôže pripraviť sa na lepší týždeň: nerobiť nič. Namiesto toho, aby ste sa prechádzali jednu povinnosť za druhou, urobte si kávu, zapnite hudbu a jednoducho oddychujte.

399 views0 comments