• Just Zuzana

Prečo nepotrebujete sviatočný detox (a čo robiť namiesto toho)

Dôverne to každý poznáme, zvyšky jedla sú v chladničke, kôš na recykláciu je plný prázdnych fliaš od vína a predstava detoxu po sviatkoch znie lákavo, najmä preto, že nasledujúcich 48 hodín plánujete byť v teplákoch, pretože nohavice s gombíkom znejú veľmi nereálne... Vitajte v prvom dni po sviatkoch, inak známy ako deň bolestivého nadúvania, nepopierateľnej pomalosti a miernej (alebo extrémnej) ľútosti. Všetci sme sa stali obeťou zvolania: „Už nikdy nebudem jesť! alebo pocit letargie a ľútosti ešte niekoľko dní po sviatkoch.



Nie je žiadnym prekvapením, že detox je po sviatkoch populárnym trendom (ak ste o ňom nikdy nepočuli, Google vám nájde stovky hitov). Prečisťujúce džúsy a šťavy, kurzy cvičenia či už doma alebo v prírode prudko rastú na popularite a ľudia, ktorí majú pocit viny a sô na diéte, si stiahnu MyFitnessPal a na obed jedia šalát ako prostriedok na odčinenie svojich hriechov. Ale bez ohľadu na to, čo jete na sviatky (alebo koľko toho zjete), detox hneď po sviatkoch je zbytočný (a môže byť dokonca škodlivý). Prečítajte si dôvody, prečo sa po prejedení koláčmi nemusíte čistiť alebo detoxikovať, a šesť vecí, ktoré by ste namiesto toho mali urobiť, ak sa na druhý deň cítite nepríjemne sýti a malátni.


1. Počas jedenia počúvajte svoje telo


Namiesto toho, aby ste sa pokúšali „odčiniť svoje hriechy“ po bezduchom fláme od 16:00 dodržiavajte zdravé návyky a počúvajte svoje telo, aby ste nesôr neľutovali. Pred každou porciou alebo chodom si overte, čo vaše telo skutočne chce. Možno nie ste hladní, ale vychutnali by ste si každé sústo koláča, pretože je to váš obľúbený sviatočný dezert, alebo si možno uvedomujete, že máte zlé trávenie a nemáte k jedlu dostatok zeleniny – princíp je rovnaký. Všimnite si tiež, keď sa začnete cítiť spokojní a už si nebudete vychutnávať každé sústo, aby ste vedeli, kedy prestať, namiesto bezmyšlienkového jedenia, kým sa nebudete nepríjemne napchávať. Zamerajte sa na rovnováhu obľúbených sviatočných jedál a živín, vďaka ktorým sa vaše telo bude cítiť dobre, a jedzte pozorne, aby ste mohli prestať, keď budete plní.


2. Natiahnite a (jemne) hýbte telom


Nepokúšajte sa najskôr v ráno absolvovať dvojhodinovú hodinu HIIT ako prostriedok na „vymazanie“ alebo „nahradenie“ toho, čo ste jedli predchádzajúci večer. Po prvé, takto telo nefunguje, ale je to aj zbytočné. Choďte si zabehať alebo zacvičiť, ak sa vďaka tomu cítite lepšie a vaše telo túži po pohybe, ale ak sa po sviatkoch cítite malátni a letargickí ako my ostatní, skúste sa ísť prejsť a urobiť si pár strečingov, aby ste telo uvoľnili. Pohyb, bez ohľadu na to aký, vplyv má, môže zvýšiť energiu, motiváciu a duševné zdravie, čo je obzvlášť dôležité, ak pociťujete vinu za jedenie po sviatkoch.


3. Pite veľa vody


Voda sa zdá byť liekom na všetko a má na to dobrý dôvod. Zostať hydratovaný môže zlepšiť hladinu energie, zmierniť tráviace ťažkosti, ako je zápcha, a celkovo vám pomôže cítiť sa čo najlepšie. Najmä ak pociťujete opicu (či už ide o "opicu" z jedla alebo vína či punču), pite veľa vody, aby ste zabezpečili, že vaše telo zostane hydratované, aby mohlo urobiť všetko, na čo má opraviť. Ak chcete byť ako ja, vždy začínam ráno vlažnou citrónovou vodou a trochou zázvoru vždy, keď večer predtým veľa zjem a môj tráviaci systém sa cíti byť vypnutý. Ak je pre vás ťažké zapamätať si, že máte piť vodu (alebo ste to prehnali a chcete ďalšiu výzvu), skúste mätový bylinkový čaj, ktorý môže zmierniť zažívacie ťažkosti alebo bolestivé nadúvanie.


4. Pridajte zeleninu


„Detox“ alebo „čistenie“ znamená, že odpočívate a zefektívňujete svoju stravu. Namiesto toho by ste mali naozaj premýšľať o tom, ako pridať viac živín, aby ste telu dodali to, čo potrebuje na získanie energie a pomoc pri trávení. Zelenina je nabitá vlákninou prospešnou pre črevá a antioxidantmi posilňujúcimi imunitu, ktoré pomáhajú vášmu telu zostať zdravé. Bez ohľadu na to, na čo máte chuť počas nasledujúcich dní, zamerajte sa na začlenenie ešte väčšieho množstva zeleniny do každého jedla. Dajte si prílohový šalát alebo pridajte špenát a paradajky k svojej omelete, pri objednávaní si dajte všetky dusené vegetariánske prílohy a vyskúšajte zelený džús alebo zeleninové smoothie na popoludňajšie občerstvenie ako ďalšiu vzpruhu.


5. Zdriemnite si


Dobrá správa: Najobľúbenejšia aktivita lenivých dievčat je zdravá a je to skvelý spôsob, ako pomôcť vášmu telu zotaviť sa z prejedania na sviatky. Ďalším príkladom toho, ako sa telo samo opravuje a samo detoxikuje, je spánok rozhodujúcim obdobím, kedy sa mozog môže očistiť (podľa štúdie z roku 2013). Ďalšie štúdia z roku 2019 tiež poznamenala, že spánok môže byť kľúčom k detoxikácii nášho mozgu. Táto správa je tiež to najlepšie, čo sa stalo. Takže ak sa cítite letargicky a nechcete celý deň vstať z pohovky, nenúťte sa cvičiť alebo byť produktívny. Doprajte telu čas na regeneráciu a opravu tak, že si v noci doprajete celých sedem až deväť hodín spánku a ak sa vaše telo počas dňa cíti unavené, zdriemnite si úplne bez výčitiek.


6. Doprajte si trochu starostlivosti o seba


Či už spôsob, akým sa o seba najlepšie staráte, vyzerá skôr ako 20 minút meditácie, obyčajné čistenie zubov pred horúcou sprchou alebo približne päť rôznych masiek na tvár, venujte trochu času tomu, aby ste sa v dňoch po sviatkoch cítili rozmaznávaní. Trochu extra starostlivosti vám nielen pomôže cítiť sa fyzicky lepšie a vytrhne vás z potravinovej kómy, ale môže vám tiež pomôcť zmierniť stres z akéhokoľvek pocitu viny. Pamätajte, že stres a pocit viny po jedle sú pre vaše telo horšie ako koláč alebo kastról so zemiakovým šalátom, takže ak cítite ľútosť, uprednostnite sebalásku. Skúste sa okúpať, prečítať si knihu, ktorá vás rozveselí. , Urobiť si svoj kúpeľný deň, alebo sa pozerať do zrkadla a dávať si komplimenty, aby ste si pripomenuli, že jedno (akékoľvek jedlo) nemení to, čo si zaslúžite. Detoxikujte svoje myšlienky; vaše telo to už zvládne.



16 views0 comments